czwartek, 26 maja 2016

Naleśniki po mojemu


Ciasto naleśnikowe jest standardowe ,lecz farsz serowy jest z serka homogenizowanego ,smakuje super najbardziej mojej córce która kocha naleśniki w każdej postaci a z serem szczególnie ,bo jak zrobię właśnie w takiej postaci to moja córka zjada je na śniadanie obiad i kolację a do tego najlepiej jeszcze jak odsmażę na masełku ,wtedy zajada aż jej się uszy trzęsą i tylko zerka ile jeszcze zostało. :) 

Składniki na farsz serowy 

     1 duży pojemnik sera homogenizowanego 400 g 
     2 łyżeczki cynamonu 
     cukier puder według uznania 
     zapach waniliowy
     1 łyżeczkę skórki z pomarańczy ,wcześniej sparzonej  

Wszystkie składniki dokładnie mieszam i smaruje naleśniki i przesmażam na maśle na złoty kolor 

Ciasto naleśnikowe robię z kilograma mąki i 1 litra mleka ,2 jajek z tej proporcji wychodzi około 25 naleśników .

                                                                        Smacznego 

Pomylone na patyku

  
Oto troszkę inna odsłona mięsa mielonego i nie smażone standardowo na patelni w postaci kotletów mielonych tylko na grillu jako mielone szaszłyki,gwarantuje że smakują równie pysznie jak kotlety mielone .Mięsko mielone uwielbiam w każdej postaci wiec i taka też jest bardzo fajna .

Składniki 

 0,5 kg mielonego 
1 duża cebula 
1 łyżeczka curry 
1 łyżeczka pieprzu ziołowego 
 sól czosnkowa 
2 jajka 
bułka tarta 
 patyki do grilla na szaszłyki 

 Wykonanie 

Do miski wkładamy mięso mielone i dodajemy całe dwa jajka wszystkie przyprawy ,cebulę obieramy i przesmażamy na odrobinie oliwy i dodajemy do mięsa ,następnie dodajemy bułkę tartą i dokładnie mieszamy i sprawdzamy czy mięso nie jest za rzadkie ,bo jeżeli tak to dodajemy jeszcze trochę bułki tartej ,kiedy  mięso jest zbite to na patyki do szaszłyków nakładamy mięso tak aby pokrył prawie cały patyk ,dobrze jest zwilżyć rękę oliwą aby mięso nie przyklejało się do ręki ,wtedy lepiej się formuję na patyki .
Następnie na rozgrzany grill wykładamy mięso i grillujemy około 15 do 20 minut ,można wyłożyć folią aluminiową aby za mocno się nie przypaliło .
Doskonale smakuje z Tzatzikami 

Smacznego 

niedziela, 22 maja 2016

Smoothie





        Koktajle z owocami cieszą się bardzo dużą popularnością , można je przygotowywać na różne sposoby z wieloma owocami jak i warzywami ,a że mamy sezon letni jest to fajny czas na pobranie bomby witaminowej . Ten koktajl jest świetny kiedy postoi w lodówce koło pół godzinki ,smakuje super , a ananas daje bardzo fajny posmak i super zapach . 

Składniki

      2 jabłka 
      4 kawałki ananasa 
      1 pomarańcz 
      1 szklanka mleka sojowego waniliowego 


 Wykonanie 

Jabłka nie obieram tylko wykroję gniazda nasienne ,pomarańcza natomiast obieram,oraz ananasa .

Wszystkie składniki miksujemy w blenderze na gładką konsystencję i gotowe ,rozlewamy do wysokich szklanek i gotowe 

Smacznego 


piątek, 20 maja 2016

Papryka faszerowana

   

      Papryka faszerowana mięsem mielonym z dodatkiem kukurydzy ,bardzo fajne danie na niedzielny obiad ,papryka bardzo ładnie się  prezentuje z kapelusikiem z papryki i smakuje fantastycznie .

Składniki 


        0,5 kg mielonego mięsa 
        1 puszka kukurydzy 
        1 cebula 
        4 papryki czerwone 
        sól pieprz ziołowy
        2 jajka  
        folia aluminiowa 

  Wykonanie 

Mięso przyprawiamy solą i pieprzem ziołowym do smaku według uznania ,następnie cebulę przesmażamy na patelni i dodajmy do mięska ,oraz kukurydzę i jajka i wszystko dokładnie mieszamy .
Paprykę myjemy i wycinamy gniazda nasienne i wykładamy mięso mielone do środka papryk i wszystkie razem obwijamy folią aluminiową i wkładamy do rozgrzanego piekarnika 160 stopni i pieczemy około 1 godziny i 20 minut i gotowe .

                                                                                 Smacznego 

Lody śmietankowe z chałwą

   

  Lody bardzo lubię , szczególnie latem w upalne dni ,i tu prezentuje fajny pomysł na połączenie lodów z chałwą ,smakują niesamowicie . Fajnie nadaje się na uroczystości rodzinne jako deser , ale u mnie towarzyszą dość często bo smak tego połączenia jest super .

Składniki

       1 litr lodów dobrej firmy 
       2 chałwy (batony ) 
       owoce do dekoracji 

   Wykonanie 

Lody przełożyć do miski dodać chałwę i dokładnie wszystko razem wymieszać mikserem około 5 minut ,następnie przełożyć do wysokich szklanek i udekorować owocami .

                                                                                Smacznego 

sobota, 7 maja 2016

Mięsne muffiny

    
 Muffiny zawsze kojarzą się w wersji słodkiej . Ja prezentuje muffiny w wersji na słono z mięsem z piersi kurczaka , fajnie smakują i są w wersji  light ,jeżeli ktoś stara się ograniczać spożywanie kalorii to fajnie się nadają aby takie muffiny przygotować .

Składniki 

       1 duża pierś z kurczaka 
       1 papryka zielona 
       1 papryka czerwona 
       3 małe kawałki brokuł 
       pęczek pietruszki 
       2 jajka 
       pół paczki sera feta 
       sól pieprz ziołowy do smaku
       folia aluminiowa  

  Wykonanie 
   
  Pierś z kurczaka myję i osuszam , mięso kroję w kostkę ,następnie do mięsa dodaje paprykę pokrojoną w kostkę ,pęczek pietruszki pokrojony i brokuł delikatnie pooddzielany na nie za  duże kawałki,
do mięsa i reszty składników w misce dodaje fetę pokruszoną oraz dwa jajka ,wszystko  razem przyprawiam i dokładnie mieszam.
Przygotowaną masę z mięsa wykładam do formy sylikonowej na muffiny i wkładam do rozgrzanego piekarnika na 160 stopni.
Formę przykrywam folią aluminiowa na 15 do 20 minut a następne 15 minut pieczę bez foli aluminiowej i gotowe ,podaje z ryżem bądź z lekką sałatką .

                                                                              Smacznego 

Smoothie

    
Bardzo fajne smoothie , schłodzone super się sprawdza na dni upalne .

Składniki 

      Trzy plastry  ananasa świeżego 
       jeden mały pomarańcz 
      jeden banan 
      1 szklanka mleka sojowego waniliowego 

 Wszystkie składniki miksujemy na gładką konsystencję i gotowe 

Smacznego 

czwartek, 5 maja 2016

Pasta ogórkowa

      
 Proponuje śniadanie z fajnym połączeniem serka z ogórkiem,o niskiej zawartości tłuszczu , dla tych co dbają o linie i nie tylko .
  Ale też fajnie się sprawdza jako przekąska bez pieczywa do pracy.

 Składniki

      1 duży ogórek zielony świeży 
      2 małe żabki czosnku 
      ser biały granulowany o obniżonej zawartości tłuszczu
      pęczek szczypioru 
      kilka listków bazylii 
      sól pieprz ziołowy 

 Wykonanie 

 Ogórka obieram i ścieram na tarce o grubych oczkach ,sok który  powstanie przez ścieranie ogórków  odlewam ,następnie do ogórka  dodaje ser,czosnek starty,bazylię  oraz szczypior i doprawiam      wszystko do smaku według uznania .
       Podaje z jajecznicą i pomidorkami 

                                                                                Smacznego 

poniedziałek, 2 maja 2016

Żeberka duszone z porą

       


 Żeberka u mnie w domu uwielbia chyba każdy w każdym wydaniu. Państwu prezentuje sos z żeberkami ,smakuje przepysznie , szczególnie z kopytkami które uwielbiam i mogła bym je jeść codziennie . Taki obiad fajnie się sprawdza na spotkania rodzinne . A zapach roznosi się w całym domu na długi czas .

                                        Składniki

                               1 kg Żeberek 
                               1 Duża cebula 
                               1 pora nie duża 
                               2 łyżki mąki do zagęszczenia 
                               sól pieprz do smaku 

Żeberka myję i osuszam ,rozgrzewam rondel z odrobiną masła klarowanego i wkładam mięsko i podsmażam na złoty kolor ,w między czasie kroję cebulę na talarki i porę i wrzucam do podsmażonego mięsa i przesmażam około 5 minut wszystko razem .
Następnie zalewam wszystko wodą i gotuję na bardzo małym ogniu z trzy godziny ,zaglądając aby woda z której powstanie sos nie wygotowała się ,kiedy mięsko będzie już miękkie to zaprawiamy odrobiną mąki i przyprawiamy solą i pieprzem według uznania i gotowe , smakuje wyśmienicie z kaszą gryczaną bądź z kopytkami  ,ale to już według gustu .
                                                                              Smacznego 




Napisałam trzy godzinki na gotowanie żeberek ponieważ miałam dość duże i dlatego taki długi czas ,kiedy będą mniejsze to ten czas można skrócić .

niedziela, 1 maja 2016

Kopytka

  

 Naszła mnie ochota na kopytka , a najbardziej lubię odsmażane , moja córka ze śmietaną i cukrem ,więc każdy znajdzie coś dla siebie , a wiec zabrałam się do pracy i oto gotowe kopyta i cieszę się że udały mi się . Kiedyś miałam taką śmieszną sytuację własnie z robieniem kopytek ,moja mama poprosiła mnie abym zrobiła kopytka i zamiast wsypać szklankę mąki wsypałam 2 łyżki mąki,kopytka ugniotłam jakimś cudem , ale kiedy wrzuciłam na wrzątek jakoś ślad po nich zaginął , i ani kopytek ani obiadu , i od tamtej pory stawiałam im czoła aż udały mi się super .

         Składniki 

          5 ziemniaków 
          1 jajko 
          2 szklanki mąki 
          sól

  Ziemniaki obieramy i gotujemy kiedy się ugotują odlewamy wodę i dokładnie zgniatamy i odstawiamy do wystygnięcia ,kiedy ziemniaki już wystygną to można przepuścić przez praskę aby były bardziej zmielone .
Następie do ziemniaków dodajemy jajko i 1 szklanka   mąki ,i mieszam ręką dokładnie aby ulepić kulkę z ciasta ziemniaczanego ,reszta mąki będzie nam potrzebna do posypania stolnicy aby ciasto się nie przyklejało .
 Kiedy ciasto mamy już gotowe to odcinamy kawałek i rolujemy na długość około 20 cm i odcinamy skośnie kawałki 2 cm i wrzucamy do gotującej się wody i wyciągamy wtedy kiedy wypłyną na wierzch .

                                                                          Smacznego